Pages

Rabu, 25 Januari 2012

DOA KEMBALI KE SEKOLAH

Assalamualaikum. Pada keluaran lalu kita membincangkan masalah kegagalan sebahagian pelajar atau anak didik kita ke bangku sekolah. Bukan sahaja ibu bapa malah para pendidik telah sekian lama menghadapi situasi seperti itu.Sebenarnya kita tiada bukti kukuh mendakwa pelajar atau anak kita yang degil.Mungkin kita atau orang lain yang paling hampir juga memiliki ciri seperti itu yang memberi impak kepada masalah yang sedang di hadapi. Oleh itu mohonlah pada Allah merawat kita semua dengan senjata ini iaitu :

يَا لَطِيْفًا لَمْ يَزَلْ أُلْطُفْ بِنَا فِيْمَا نَزَلَ .. إِنّك لَطِيْفٌّ لَمْ تَزَلْ .. أُلْطُفْ بِنَا وَ المُسْلِمِيْن

Ya Latifan lam yazal ultuf bina fima nazal innaka Latifun lam tazal ultuf bina wal-muslimin

“O Gentle Who remains for ever, be gentle to us in all that befalls us, You are constantly Gentle, treat us and the Muslims with gentleness!”

“Wahai yang Maha Pelembut,berlaku lembutlah kepada kami pada apa jua yang engkau turunkan,sesungguhnya Engkau sentiasa berlaku lembut, berlembutlah ke atas kami dan orang-orang Islam”.

Amalkan sebagai doa selepas solat dan niatkan siapa yang dimaksudkan.Boleh dibacakan pada air dan jadikan minuman bersama.Baca dan tiupkan pada anak yang anda kasihi itu dan mohon Allah selesaikan. Insya Allah berkesan dengan izin Allah. ( Yang telah mencuba berikan komen anda tentang keberkesanannya selepas ini ).

5 ulasan:

A.L berkata...

salam ustaz, macamana boleh saya hubungi ustaz untuk pertanyaan tentang masalah saya... boleh ke saya dapatkan alamat emel ustaz?

USTAZ ZAKARIA berkata...

Waalaikum salam.Emel zbrkp08@gmail.com
Insya Allah.

A.L berkata...

salam ustaz,,saya ada meng emel kan masalah saya di emel ustaz..harap ustaz dapat membantu..terima kasih ustaz..

kamal saupi berkata...

salam ustaz,saya pun ada emailkan masalah saya pada ustaz,mohan di bantu,semoga Allah membalas jasa baik ustaz

Zainizam berkata...

Salam, qobiltu

Catat Ulasan