Pages

Ahad, 23 Mei 2010

PUCUK DICITA ........???...... MENDATANG

PUCUK DICITA ULAM MENDATANG.

Sejak dipaparkan Doa Selusuh atas pertanyaan rakan dan sahabat untuk diamalkan sendiri , ada permintaan pula untuk saya membantu mendoakan untuk mereka atas tujuan yang sama . Siapalah saya ini, hanya insan biasa seperti juga orang lain. Tulisan dan paparan saya selama ini pun hanyalah sekadar perkongsian ilmu dan mohon diperbetulkan jika ada kesilapan dan kelemahan. Hasrat yang ada hanya tumpang menempelkan diri untuk turut serta dalam blog kerana ianya telah menjadi medium alternatif terkini dalam dunia dakwah.Semoga kita mendapat barokahnya seperti juga berada dalam majlis ilmu Insya Allah.

Malam itu saya tidak mampu menolak apabila sepasang suami isteri memohon hadir untuk dibuatkan air selusuh. Isterinya dijangka melahirkan cahaya mata kedua dalam masa terdekat. Setelah selesai ,suaminya mohon untuk discan dirinya hanya sekadar pemeriksaan biasa sahaja . Alhamdulillah setakat pengetahuan yang Allah beri hasil rukyah yang dibacakan tiada apa-apa tanda ‘kehadiran’ makhluk asing.

Dalam suasana perbualan yang santai berkaitan soal kehidupan dan profesion kerja yang kebetulan sama dengan saya, tiba-tiba si suami meminta isterinya untuk discan bersama kebetulan masa yang masih awal sebelum pulang. Saya menerimanya dan proses rukyah untuk scan pun dimulakan. Suasana santai tadi tiba-tiba bertukar apabila dada dan pernafasan si isteri kelihatan semakin berombak. Rasa simpati dan bimbang yang amat sangat terasa dalam hati apabila melihatkan keadaan si isterinya yang sedang sarat.

Seluruh jari jemari ,kaki dan tangan terus bergegaran . Saya memohon agar Allah memudahkan urusan rawatan dan bayi dalam kandungan tidak terjejas. Alhamdulillah hasil monolog serta reaksi yang ditunjukkan ‘makhluk ‘ itu setuju keluar dengan izin Allah. Semua itu dengan izin Allah ,kita hanya merancang dan berusaha tetapi Allahlah yang menentukan segala-galanya. Semoga Allah selamatkan suami isteri itu dan cahaya mata yang bakal dikurniakan kelak tanpa apa-apa gangguan,InsyaAllah.

Benarlah Sabda Rasul (s.a.w):

ان الشيطان يجري من الانسان مجرى الد م واني خشيت

أن يقذف في قلوبكما شرا (أو قال) شيئا .

Maksudnya: “ Sesungguhnya syaitan bergerak dalam badan manusia seperti aliran darah.Sesungguhnya aku bimbang ia melemparkan keburukan atau sesuatu sangkaan dalam hati kalian berdua.”

( Hadis Sahih Riwayat Muslim)

0 ulasan:

Catat Ulasan