Selasa, 15 Jun 2010

ANGIN MEMULAS ANGKARA JIN

Sabda Rasul (SAW):

Maksudnya: “ Sesungguhnya syaitan bergerak dalam badan manusia seperti aliran darah.Sesungguhnya aku bimbang ia melemparkan keburukan atau sesuatu sangkaan dalam hati kalian berdua.”
( Hadis Sahih Riwayat Muslim)

Hadis yang pernah dipaparkan di atas mungkin ada kaitannya dengan peristiwa dan kisah di bawah.

KISAH EN. “K”
Suatu pagi seorang rakan sekerja hadir bertugas seperti biasa. Tetapi kehadirannya dengan penampilan yang sungguh tidak ceria. Katanya ( En. K) sejak dalam perjalanan tadi dia terpaksa berhenti kerana memberi laluan kepada perutnya yang meragam tiba-tiba. Sampai di pejabat kelihatan En. K mundar mandir sambil mengisyaratkan angin perutnya yang semakin mengganas. Bau minyak angin menawan semua sudut pejabat,Masya Allah…En. K akhirnya hampir tewas dan minta berehat di bilik sebelah.
Setengah jam kemudian En. K kelihatan duduk di atas kerusi dalam sebuah bilik seorang diri . Sambil bertanya khabar kelihatan En. K rupanya sedang mengumpulkan segala kekuatan mindanya melawan kesakitan perutnya. Katanya ketulan angin dalam perut semakin memulas dan bergerak hingga ke bahagian belakangnya. Semata-mata atas simpati saya minta dia bersama saya berdoa kepada Allah agar disembuhkan jika sakit sebenar dan memohon Allah hindarkan jika itu hanya gangguan Jin. Alhamdulillah selepas dirukyah pendek dengan setengah botol air mineral yang kemudiannya diminum kata En K “ dah lega dah”
Itulah perangai Jin yang dimurkai Allah ,mengganggu manusia tanpa batas dan sebab semata-mata menggagalkan ibadah dan tugasan kita.Tetapi jika kita kembali kepada Allah menunaikan segala tuntutannya insya Allah kita dibantu Allah ketika di dalam kesusahan. Kita sebagai insan tiada kehebatan sedikit pun hanya Allah maha penyembuh.

0 ulasan:

Catat Ulasan