Isnin, 12 April 2010

AWAS SERANGAN JIN !!!

Suatu malam panggilan telefon diterima dari Warden asrama meminta saya hadir segera kerana anak saya dikatakan sakit secara tiba-tiba. Ibunya amatlah risau kerana peperiksaan SPM 2009 semakin hampir. Selepas menjemputnya terus sahaja ke klinik dan bawa pulang ke rumah. Namun keadaannya tiada perubahan. Apabila dilakukan "scan" ternyata ada gangguan "penghuni asrama".Selepas beberapa sesi rawatan sendiri dan bantuan rakan "scanner" lain dia beransur pulih dan dapat menduduki SPM dengan baik. Alhamdulillah . Pengalaman ini mengingatkan kembali ketika bertugas di sebuah sekolah berasrama dahulu gangguan Jin terhadap pelajar sentiasa berulang kali sehingga kadangkala mengganggu tugas utama kita kerana terpaksa memulihkan pelajar yang kerasukan ini . Terfikir juga apakah masalah disiplin pelajar hari ini ada kaitannya dengan gangguan makhluk tersebut ?
Selepas peristiwa itu anak sulung saya yang baru pulang bercuti hujung minggu dari IPT berhampiran pula mengadu dirinya tidak selesa. Ketika memandu pulang dia hampir terbabas lantaran kosentrasinya "terputus tiba-tiba".Apabila "diperiksa" rupanya ada isyarat kehadiran makhluk pengganggu tersebut. Hasil dialog diplomasi mereka mengaku 8 jin Islam (jika benar) dan setuju dikeluarkan . Rupanya di lebuhraya juga ada "mat rempit jin" sama seperti anak-anak muda kita yang merempit dan menganggu pengguna awam di jalanraya.Terfikir adakah golongan ini juga menyumbang kepada peningkatan kadar kemalangan ? Saya berpesan kepada diri dan anak-anak marilah kita sentiasa mengingati Allah di mana sahaja kita berada dengan mengamalkan doa-doa dan zikir sebelum dan semasa melakukan apa jua termasuk ketika memandu kenderaan .InsyaAllah kita diselamatkan dari sebarang musibah.
Serangan Iblis dan kuncu-kuncunya terhadap manusia sentiasa berterusan dengan pelbagai taktik jahatnya. Sifat sombong dan bongkak makhluk ini tidak pernah padam lantaran Allah mengisytiharkan manusia sebagai sebaik-baik kejadian . Sesiapa yang tidak beriman dan bertakwa yang sebenar berisiko tinggi menjadi mangsanya.

Allah s.w.t. berfirman:
"Iblis berkata:Beri tangguhlah kepada aku sampai hari kiamat.Allah berfirman :sesungguhnya kamu termasuk mereka yang diberi tangguh. Iblis berkata: Oleh kerana engkau menghukum aku tersesat,aku benar-benar akan menghalang mereka dari jalan engkau yang lurus kemudian aku akan mendatangi mereka dari muka dan dari belakang mereka,dari kanan dan dari kiri mereka dan engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur ( taat)"
(al.A'raf: 14-17)
Oleh itu beringatlah hanya dengan mentaati Allah dan mengingatinya sentiasa ,kita akan dipelihara oleh Allah dan terhindar dari sebarang bentuk gangguan yang tidak diingini.


0 ulasan:

Catat Ulasan