Pages

Sabtu, 10 April 2010

Merawat Anak Saudara

...(sambungan). Selang sehari anak saudara dirawat ( Jin dikeluarkan ) beliau meneruskan rawatan rutin di hospital seperti biasa. Hasilnya baru dikesan tekanan darahnya terlalu rendah disamping disahkan juga tiada apa-apa masalah di bahagian jantung atau hati yang disyaki sebelumnya .Begitulah besarnya fadhilat ayat-ayat suci dan mukjizat yang mampu merungkai permasalahan manusia.Sebagai Insan yang kerdil kita amat yakin Allah membantu hambanya jika kita kembali ke jalannya iaitu Al Qur an dan Al Sunnah.Allah berfirman dalam Surah Yunus:157

"Wahai manusia,sesungguhnya telah datang kepada kamu Al Quran yang menjadi nasihat dan pengajaran dari Tuhan kamu dan yang menjadi PENAWAR bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan,serta membawa rahmat bagi orang-orang yang beriman. "

Kini beliau semakin pulih dengan izin Allah.Usaha rawatan tetap diteruskan.Doa ahli keluarga dan saudara mara serta keyakinan diri pesakit sentiasa diutamakan. Dugaan Allah mesti diterima dengan hati terbuka dan redho .Hal ini kerana proses penyembuhan kesan Sihir agak memakan masa. Maka wajarlah Allah meletakkan manusia yang bersihir sebagai syirik kepadanya dn bakal dihumban ke dalam Neraka Allah yang amatlah peritnya.

Alhamdulillah, semalam beliau memaklumkan kini kesan-kesan sihir seperti tidak bertenaga dan pening ketika bangun telah tiada selepas mengamalkan kaedah minum dan mandian Daun Bidara ,selain saya bekalkan wirid dan ayat-ayat penghadang sihir untuk diamalkan sendiri . Semuanya dengan Izin Allah . Wallahu Akla Wa Aklam.

0 ulasan:

Catat Ulasan